Suzuki GSXR Forum banner

2011 Suzuki GSXR 750

1 reading
6.8K views 38 replies 6 participants last post by  ptuomov  
#1 ·
Niedawno kupiłem regulowane koła zębate wałka rozrządu i uszczelkę głowicy 0,22. Czy ktoś zna lub może polecić jakieś ustawienie stopnia dolotu/wylotu? Kiedy za kilka tygodni rozłożę silnik, zapiszę ustawienia fabryczne ze stałymi ustawieniami stopni IN/EX. Rower jest używany tylko do jazdy po torze/wyścigów.
 
#2 ·
Zapytałbym Twojego konstruktora wałka rozrządu... różne profile mogą wymagać różnych wartości faz rozrządu.

Ale oto zalecenia Webcams dotyczące ich wałka rozrządu do ponownego szlifowania:
webcamshafts.com/pages_vehicles/motorcycle/suzuki_install_data/tc_002742_071008.html
Image


Zalecenia dotyczące faz rozrządu wałka rozrządu o dużym wzniosie z twardym spawaniem są nieco inne, więc polecam skorzystanie z porad konstruktora wałka rozrządu.
 
#4 ·
@JCW Kilka lat temu miałem Kawasaki Zx6r z 2013 roku i sam zrobiłem fabryczne ustawienia wyścigowe, ustawiłem wałki rozrządu dolotowego od 102,25>107,5 dolot x 110 wydech (bez zmian) z uszczelką głowicy 0,20 mm... To sprawiło, że motocykl ciągnął o wiele mocniej. Zastanawiam się tylko, czy są jakieś informacje na temat ustawień stopni dla GSXR750 z 2011 roku, kiedy zamontuję regulowane koła zębate wałka rozrządu na standardowych wałkach rozrządu i cienkiej uszczelce głowicy, aby uzyskać jeszcze większy wzrost wydajności.
 
#5 ·
Optymalne kąty krzywek są zwykle wybierane przez uruchomienie serii testów na hamowni. To jest obiektywne. Każdy inny sposób jest subiektywny, jak sądzę.
 
#7 ·
Byłbym zainteresowany zobaczeniem, jaki będzie maksymalny wznios zaworów wałków rozrządu 750... Dziwne, że Suzuki w przeszłości stosowało różne rodzaje wzniosów i czasów trwania między 600 a 750. To dawało ciekawe wymiany wałków rozrządu w tamtych czasach... 06-07 750 miało w rzeczywistości niższy wznios i krótszy czas trwania wałków rozrządu wydechowego niż 600. Ludzie wymieniali wałki rozrządu na potęgę, aby uzyskać więcej mocy. Pamiętaj, że maksymalny wznios wałka rozrządu i maksymalny wznios zaworu nie były dokładnie 1:1.
 
#8 ·
Dlaczego kupiłeś regulowane koła zębate bez planu przeprowadzenia testów i strojenia, aby znaleźć odpowiednie ustawienie dla swojego silnika? Albo, prościej mówiąc, dlaczego kupiłeś coś regulowanego, nie wiedząc, jak to regulować?
 
#9 ·
@Chuckster Wiem, jak ustawić kąt wałków rozrządu, sprawdzić luz zaworowy i prześwit... Kiedy zakładasz cieńszą uszczelkę głowicy lub splanujesz głowicę, rozrząd się zmienia. Planuję nagrać wszystkie informacje po zakończeniu i przyrost mocy... Mam nadzieję, że nie stracę 😅... Silnik jest obecnie seryjny, taki jak w motocyklach... Pełny M4 ze stali nierdzewnej Usunięcie AIS Filtr Sprint P08 Flash FTECU Szybka zmiana biegów Translogic Przełożenie 15f 45r Obecnie 128 KM na paliwie 93 Oktan
 
#10 ·
Zrobiłem to samo ulepszenie na Kawasaki 636 z 2013 roku kilka lat temu z pomocą członka forum Kawasaki (bardzo kompetentny facet PainfullySLO), w tamtym czasie 636, którą miałem, miała 120 KM po zainstalowaniu uszczelki głowicy i ustawieniu krzywek na zalecane ustawienia, wartości wzrosły do 126 KM (to samo przełożenie 15/45 i paliwo 93) Niesamowite, co potrafią te małe silniki 636. Oto link, który miał, którym podążałem, kiedy robiłem moją Kawę w tamtych czasach...
Tylko mały niedzielny projekt... | Kawasaki Ninja ZX-6R Forum (zx6r.com)
Byłem naprawdę pod wrażeniem jego pisania i wiedzy mechanicznej jako zapalonego mechanika... Pójdę w jego ślady i zamieszczę tutaj proces dla was, kiedy zacznę.
 
#16 ·
Brzmi jakbyś miał plan...

Sugestia...
Możesz zaznaczyć swoje odczyty na regulowanych kołach krzywkowych... w ten sposób możesz dokonywać "stosunkowo" szybkich regulacji na motocyklu bez konieczności wyjmowania silnika i ponownego ustawiania koła stopniowego i wskaźnika mikrometrycznego.

Uważaj na te luzy z cieńszą uszczelką głowicy, gdy wyprzedzasz dolot lub opóźniasz wydech. tłok do zaworu i zawór do zaworu.

Jak określiłeś grubość oryginalnej uszczelki? Sprężonej czy nowej?
Tak, zrobię znaki odniesienia, zanim wycisnę stare koła zębate wałka rozrządu, zanim wcisnę regulowany typ.
 
#13 ·
Jeśli chodzi o timing... goście, którzy znają odpowiedź na to wszystko, nie powiedzą nam tego za darmo. ;)

Rzecz w rozrządzie wałka rozrządu jest taka, że tak naprawdę nie znajduje OGÓLNEGO wzrostu mocy... zwłaszcza w przypadku standardowych wałków rozrządu. Po prostu obraca krzywą momentu obrotowego/KM w punkcie pośrodku, aby faworyzować moment obrotowy w niskim zakresie obrotów lub moc w górnym zakresie obrotów. Ich prawdziwa użyteczność pojawia się, gdy masz wałki rozrządu o dużym wzniosie, dłuższym czasie trwania i musisz precyzyjnie dostroić ich działanie.

I tak, z cieńszą uszczelką głowicy opóźniasz trochę rozrząd wałka rozrządu... ile? Nie wiem.
 
#14 ·
Rzecz z ustawieniem rozrządu ogólnie polega na tym, że tak naprawdę nie znajduje OGÓLNEGO wzrostu mocy... zwłaszcza w przypadku standardowych wałków rozrządu. Po prostu obraca krzywą momentu obrotowego/KM w punkcie pośrodku, aby faworyzować moment obrotowy w niskim zakresie obrotów lub moc na wysokich obrotach. Ich prawdziwa użyteczność pojawia się, gdy masz wałki rozrządu o dużym wzniosie, dłuższym czasie trwania i musisz precyzyjnie dostroić ich działanie
Zgadza się!(y)
 
#15 · (Edited)
Bezpośredni pomiar objętości komory spalania i wysokości pokładu nie jest trudny, ale wymaga kilku specjalistycznych urządzeń... Kupiłem pipetę i mikrometr z mostkiem pokładowym w odległej przeszłości i znam się na tym, ale daleki jestem od bycia ekspertem. Zbierają kurz po tym, jak zbudowałem moją starą potrójną yamah 80.
 
#22 · (Edited)
Tylko informuję... Vesrah podaje grubość standardowej uszczelki głowicy z 2011 roku na 0,70 mm. A ich uszczelka wyścigowa dla 750 ma 0,45 mm.

Cometic podaje dwie grubości dla standardowego zamiennika: 0,027 i 0,018. Co daje 0,68 mm (blisko standardu) i 0,45 mm (ich uszczelka wyścigowa).
 
#24 ·
Wow, czytanie takich wątków uświadamia mi, jak wiele NIE wiem. Uwielbiam takie rzeczy, ale żeby inni je robili, a ja mógłbym się zachwycać, lol.
 
#26 ·
Czy ktoś przypadkiem ma pod ręką specyfikacje maksymalnego wzniosu krzywki wałka rozrządu dolotowego i wydechowego GSX-R750 L1-9 2011-2023?
Te informacje powinny znajdować się w instrukcji serwisowej, rozdział Mechanika silnika, kontrola wałka rozrządu. Mam to tylko dla 600 L1-L2
Image
 
#29 ·
Po prostu to mierzysz.
Nie mam żadnych luźnych wałków rozrządu, które mógłbym założyć na bloki i właśnie wysłałem wszystkie cztery używane bloki silnika do zespołu, więc jestem w czarnej [***]. Chyba kupię zestaw na eBayu, żeby je zmierzyć. Mam wszystkie inne dane, tylko nie mam najbardziej podstawowej informacji (maksymalny skok).


Image
 
#32 ·
Jeśli masz pod ręką rower, możesz go łatwo zmierzyć. Zdejmij pokrywę głowicy i zmierz wznios krzywki za pomocą czujnika zegarowego ze stojakiem magnetycznym, obracając jednocześnie wał korbowy za pomocą klucza nasadowego przez otwór inspekcyjny.
 
#36 · (Edited)
Jeśli mierzysz z wałka rozrządu, potrzebujesz tej liczby z instrukcji i rozmiaru koła podstawowego, aby znaleźć wznios wałka rozrządu. Ale także zdaj sobie sprawę, że rzeczywisty wznios może być większy w zależności od ramienia dźwigni popychaczy wałka rozrządu. W przeciwnym razie możesz zmierzyć wznios bezpośrednio z zaworu, jak pokazano powyżej.

APE ma numery silników dla różnych motocykli, niestety nasz gen 750 nie jest tam. :(

Mogłeś po prostu zapytać budowniczego, co znajdzie.