Suzuki GSXR Forum banner

Fabrycznie nowa pompa wodna, znowu przecieka w tym samym miejscu. !

1 reading
341 views 19 replies 6 participants last post by  HeathenHabits  
#1 ·
Image

Image

Jak niektórzy z was wiedzą. Miałem problemy z uszczelkami mojej pompy wodnej. A przynajmniej tak myślałem. W ciągu ostatnich kilku dni zainstalowałem nową pompę wodną OEM w moim GSXR600 z 2007 roku. Motocykl działa świetnie, biegi wchodzą płynniej. Ale to może być olej, którego używam, kto wie. Więc dzisiaj parkuję mój motocykl po jeździe i myślę o sprawdzeniu miejsca na mojej pompie wodnej, gdzie stara przeciekała olejem. I ku mojemu zaskoczeniu, jest tam, to samo miejsce, ta sama ilość, jak to się dzieje. Wytarłem to, pojechałem do domu. Sprawdziłem i jest tam, jedna duża kropla czekająca, aby spaść na ziemię. Nie sądzę, żeby przeciekała, gdy motocykl jest wyłączony, ale na pewno podczas jazdy. Proszę, pomóżcie mi, nie wiem, co robić ani dlaczego to się dzieje.
Image

Image
 
#3 ·
usuń osłonę przedniego koła zębatego i wyczyść ją
Nie rozumiem, jak to może mieć związek z wyciekiem oleju z mojej fabrycznie nowej pompy wodnej. Kiedy ją wymieniałem, wyczyściłem cały brud, do którego mogłem dotrzeć, który zebrał się wokół obszaru łańcucha za pompą wodną. Było tam dużo gęstego, paskudnego szlamu. Czy możesz mi wyjaśnić, dlaczego czyszczenie przedniego koła zębatego ma związek z wyciekiem oleju z nowej pompy wodnej. Dziękuję
 
#4 ·
Może to być o-ring pompy wodnej. Jeśli wykluczasz smarowanie łańcucha, musisz wyjąć pompę wodną, poszukać takiego samego lub nieco grubszego o-ringu i ponownie złożyć. Zawsze istnieje możliwość, że zerwałeś nowy o-ring podczas montażu. Zawsze stosuj do tego odpowiedni smar.
 
#5 ·
Pompa przyszła złożona. Jeśli mówisz o oringu wewnątrz pompy wodnej, to został on założony. Nie przyszła z żadnymi oringami na zewnątrz pompy. Czy muszę nałożyć jakiś rodzaj oringu na zewnątrz pompy, łączący ją z obudową? I smarowanie? Czy możesz proszę wyjaśnić więcej?
To może być oring pompy wodnej. Jeśli wykluczasz smarowanie łańcucha, musisz wyjąć pompę wodną, poszukać tego samego lub nieco grubszego oringu i ponownie złożyć. Zawsze istnieje możliwość, że zerwałeś nowy oring podczas montażu. Zawsze nakładaj na niego odpowiedni smar.
 
#10 ·
View attachment 307763

O-ring w czerwonym kółku.
Tak, moja nowa pompa ma tam o-ring. Słyszałem, że w tym roczniku i modelu o-ring nie jest najlepszy i że niektórzy wymieniają go na zamiennik. Jaka jest Twoja rekomendacja? Tylko po to, żeby zdjąć pompę i nasmarować o-ring. Chciałbym najpierw zrozumieć, dlaczego moja nowa pompa cieknie olejem z tego samego miejsca co stara, zanim zdejmę pompę. Biorąc pod uwagę, że będę musiał przynajmniej spuścić olej.
 
#11 ·
Myślałem, że możesz oprzeć rower na prawej stronie, aby nad nim popracować, bez spuszczania oleju?

A w zależności od tego, czego używasz do smarowania łańcucha i jak często to robisz, widziałem tam również osad/kapanie.
 
#12 ·
Okay, to ma sens. Aby przechylić rower w prawo, aby zapobiec wyciekowi oleju. Kiedy zdejmowałem starą pompę wodną, było tam dużo nagromadzonego rozprysku z łańcucha. Wyczyściłem to najlepiej, jak potrafiłem.
Ten obecny wyciek, jestem pewien, skąd pochodzi. Wyczyściłem wszystkie otaczające obszary i czekałem, aby zobaczyć, gdzie cieknie, aby upewnić się, że nie spływało tam z innego miejsca. Zdecydowanie cieknie z tej śruby/wkrętu krzyżakowego na dole pompy wodnej. Tam, gdzie pompa się rozdziela. Dodałem zdjęcie miejsca rozdzielenia, z tym że mój wyciek jest na dole, nie udało mi się zrobić przyzwoitego zdjęcia od spodu.
 

Attachments

#13 ·
Czy wymieniłeś uszczelkę między pompą wodną a obudową?
Czy użyłeś klucza dynamometrycznego?
Jak wspomniano, przebudowałem kilka pomp wodnych Suzuki, w tym moją Gsxr1k z 2003 roku, którą właśnie przerabiam, więc motocykl stał na moim podnośniku pionowo w klinie pod koło.
Przebudowałem pompę wodną, zmieniłem olej i zająłem się innymi projektami motocykla.
Następnie zdjąłem ten motocykl z podnośnika, aby postawić na nim inny, a mój z 2003 roku postawiłem na stopce bocznej.
Cóż, jak się okazuje, wyciek oleju... przy pompie wodnej... świetnie.
Jak? Dokręciłem śruby z momentem obrotowym zgodnie ze specyfikacjami z instrukcji serwisowej, a mój klucz dynamometryczny Snap-On był skalibrowany.
Następnie wziąłem klucz zapadkowy 1/4 cala i nasadkę i dokręciłem śruby. Tak, dokręciły się mocniej i Tak... to zatrzymało wyciek oleju.
Pamiętaj, że są to stalowe śruby wchodzące w aluminium, więc bardzo łatwo jest zerwać lub uszkodzić gwinty. Używam niewielkiej ilości pasty antyzapieczeniowej, aby temu zapobiec, ale zaleca się najpierw średnio o 10% mniejszy moment obrotowy, a następnie powoli go zwiększać.
Czasami trzeba dodać trochę więcej momentu obrotowego do niektórych elementów złącznych, a są to zazwyczaj małe elementy.
Postępuj ostrożnie, a jeśli nie masz wystarczającego doświadczenia mechanicznego, aby wiedzieć, kiedy śruba jest osadzona i że gwinty zostaną zerwane, jeśli będziesz kontynuować, możesz nauczyć się instalować sprężynę typu helicoil, aby to naprawić, lol
Ale poważnie, spróbuj powoli dokręcać śruby i zobacz, czy można je jeszcze obrócić.
I zainstaluj uszczelkę pompy wodnej z lekką warstwą oleju, która pomoże zapobiec jej zwijaniu się, przyklejaniu lub rozdarciu podczas instalacji.
Musisz oprzeć motocykl na prawym boku o coś, lub spuścić olej tak, aby w szkle kontrolnym nie było go wcale (oczywiście dodaj go z powrotem, gdy skończysz), zanim ponownie wyjmiesz pompę wodną. W ten sposób poziom oleju znajduje się poniżej otworu w obudowie i nie wypłynie.
Upewnij się, że wałek wirnika jest prawidłowo osadzony w rowku z tyłu pompy wodnej i jest również zazębiony z silnikiem.
 
#14 ·
Jeśli chcesz usunąć pompę wodną bez spuszczania oleju, przechyl motocykl na prawą stronę.
W moim przypadku stojak warsztatowy utrzymujący motocykl w pionie zadziałał dla mnie.
Aby dokonać świadomego przypuszczenia, spójrz na poziom oleju w okienku podglądowym i oszacuj poziom oleju, jeśli znajduje się on nieco poniżej obudowy pompy wodnej.
Myślę, że prawdopodobnie olej pochodził z innego miejsca, albo z uszczelniacza wałka zębatki przedniej, smaru do łańcucha, albo może z pokrywy statora, która znajduje się przed pompą wodną.
Wygląda tu i tu na oleiste

Ta obudowa zawiera tylko płyn chłodzący