Suzuki GSXR Forum banner

BRIDGESTONE BATTLAX BT-016 is VERVALLEN...en nu?

3.2K views 17 replies 7 participants last post by  QRO  
#1 ·
Ik heb nieuwe voor- en achterbanden nodig voor mijn 2023 GSX-R750 en was tevreden met de BRIDGESTONE BATTLAX BT-016, maar er staat dat ze niet meer worden gemaakt!!! Ik hou van Bridgestone, dus ik blijf erbij.... De opties die ik heb zijn: BRIDGESTONE BATTLAX RS10 Sport Radial of de BRIDGESTONE BATTLAX Hypersport S21, S22 of de S23 band?!?!?!?!?! Dit is voornamelijk voor straattoepassingen.... IK HEB GEEN IDEE WAT IK MOET NEMEN! Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

#3 ·
Als je bij BStone blijft, zou ik van degenen die je noemde, nadat ik de gildedata had gecontroleerd, de minst dure nemen. Al die banden zijn goed, meer dan genoeg voor gebruik op de weg.

#4 ·
Ik heb nieuwe voor- en achterbanden nodig voor mijn 2023 GSX-R750 en was tevreden met de BRIDGESTONE BATTLAX BT-016, maar er staat dat ze niet meer worden gemaakt!!! Ik hou van Bridgestone, dus ik blijf erbij.... De opties die ik heb zijn: BRIDGESTONE BATTLAX RS10 Sport Radial of de BRIDGESTONE BATTLAX Hypersport S21, S22 of de S23 band?!?!?!?!?!

Dit is vooral voor straattoepassingen....

IK HEB GEEN IDEE WAT IK MOET NEMEN! Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.
Ik heb Michelin Pilot-iets (heh, kan het nog eens nakijken als je wilt, ik denk dat het de Pilot Sport 4 is) en hoewel het een steekproef van 'één' is, lijkt het zijn werk goed te doen op mijn 750, voor zover ik kan beoordelen.

Mijn opmerking is dat ik niets zie dat een slecht punt voor ze is op de GSXR, voor zover ik kan beoordelen.

Het is neutraal, snel sturen, goede remmen, geen problemen geconstateerd in de regen (ik ben erg voorzichtig in de regen), voor zover ik kan beoordelen, en lijkt goed te slijten.

Ik ben momenteel op zoek naar banden voor de FJR die ik heb gekocht, die Michelin Pilot-iets (ik denk '-Road') heeft en niet geweldig aanvoelt, ik ben momenteel aan het researchen naar Continental banden. Ik kijk naar Continental ContiMotion, maar ik denk niet dat ze als sportband worden geclassificeerd.

Meer grip, minder kilometers. Onvermijdelijk. Wat zoek je?

#12 ·
Ik heb Michelin Pilot-iets (heh, kan het opnieuw controleren als je wilt, ik denk dat het de Pilot Sport 4 is) en hoewel het een steekproef van 'één' is, lijkt het zijn werk goed te doen op mijn 750, voor zover ik kan beoordelen.

Mijn opmerking is dat ik niets zie dat een slecht punt voor hen is op de GSXR, voor zover ik kan beoordelen.

Het is neutraal, snel sturen, goede remmen, geen problemen geconstateerd in de regen (ik ben erg voorzichtig in de regen), voor zover ik kan beoordelen, en lijkt goed te slijten.

Ik ben momenteel op zoek naar banden voor de FJR die ik heb gekocht, die Michelin Pilot-iets heeft (ik denk dat het '-Road' zijn) en niet geweldig aanvoelen, ik ben momenteel aan het onderzoeken naar Continental-banden. Ik kijk naar Continental ContiMotion, maar ik denk niet dat ze als sportband worden beoordeeld.

Meer grip, minder kilometers. Onvermijdelijk. Waar ben je naar op zoek?
Ik zoek een band die vergelijkbaar is met de Battlax BT-016's... Ik heb afgelopen zomer 11000 km met de originele banden gereden en ben van plan om in juni een gedeeltelijke reis door Canada te maken, nou ja, een reis van 2000 km van Alberta naar Ontario en ik heb sowieso nieuwe banden nodig, maar ik zal ZOWEL voor- als achterband vervangen.... Ik ben eerlijk gezegd voor elk merk te vinden, ik wil gewoon een geweldige band.

#13 ·
Ik zal me onthouden van commentaar, aangezien ik geen fan ben van Bridgestone en niemand Pirelli in de regen zo goed beoordeelt als ik.......
GELIEVE TE REAGEREN....Ik sta open voor meer dan alleen Bridgestone banden,
ik wil gewoon een paar geweldige vervangende banden voor mijn motorfiets....Welke Pirelli's/banden vind je leuk en/of beveel je aan?

#6 ·
Ik leid misschien af van een draad over sportbanden, maar mijn 750 heeft dezelfde bandenmaten als de FJR (120/180), en om eerlijk te zijn, zie ik geen belangrijke reden om verschillende banden voor die twee motoren te kopen, ik duw de GSXR misschien wat meer in bochten, maar hij draagt minder gewicht, dus de banden moeten waarschijnlijk hetzelfde werk doen.

Na een dag besteed te hebben aan het lezen van honderd recensies en het vergelijken van de prijzen van een dozijn sites, zijn de "beste waarde" banden (d.w.z. de goedkoopste, zonder klachten over grip problemen tijdens sportief rijden of nat) Metzeler Z6 en ContiMotion.

Sommige commentatoren zeggen dat Metzeler allemaal shit is en uit elkaar valt, anderen zeggen dat ruim 6.000 mijl mogelijk is, en vergelijkbaar met de Contis, ze zouden lang meegaan, maar de meeste mensen beoordelen ze als gemiddeld voor slijtage en goed voor grip, het voordeel dat ze bieden is een redelijke prijs.

Ik kwam een ander merk tegen waar ik nog nooit van had gehoord, maar vond een aantal recensies die in feite zeiden 'ja, niet slecht', dit zijn Kenda KM1.

Dus, @MadisonMotorsportUK, als het ooit zo zou zijn dat je naar een FJR ging kijken, welke van die 3 banden zou je dan het liefst erop zien!?:)

#8 ·
Dus, @MadisonMotorsportUK, als het ooit zo zou zijn dat je naar een FJR zou kijken, welke van die 3 banden zou je dan het liefst erop zien!? :)
Hoe dan ook, ik zou ze toch inruilen voor Angel GT2's :p

• Like
Reactions: QRO
#7 ·
Je kunt echt niet fout gaan met een topmerk sportmotorband. De meeste mensen hebben een voorkeur. Toen ik op het circuit reed, reed ik op Dunlop Q-serie, daarna Pirelli Supercorsa en eindigde ik met Metzeler Slicks. Aangezien je al een tijdje niet meer op nieuwe banden hebt gereden, heb je veel goede opties om uit te kiezen.
Pirellis zijn aantoonbaar een van de zachtste en bieden veel grip, maar ten koste van de levensduur. Dunlops lieten me letterlijk meer dan eens in de steek, dus ik blijf er uit de buurt. Ik ben er twee keer mee onderuit gegaan en nooit met een andere band. Veel mensen zijn er echter dol op en ze bieden een hoog niveau van grip en meer levensduur dan een Supercorsa. Bridgestone S22 en nu S23 zouden een soort hybride van beide moeten zijn, van wat ik heb gehoord, en daarom heb ik ze gekozen als de volgende banden waarop ik zal rijden als mijn motorfiets weer in elkaar zit.

#10 ·
Ik heb GT2 op de VFR en ik ben er dol op, heb nog steeds de Bridgestones die erop zaten toen ik hem kocht, want ze waren nauwelijks versleten. Je kunt nog steeds de Angel ST en de eerste fase GT krijgen (ST's zijn nog steeds in productie voor zover ik weet). De ST is de goedkopere optie en nog steeds een verdomd goede band.

Ik reed vroeger Sport Attack/Sport Attack II op de Thunderace (veel goedkoper dan Pirelli destijds) en ze waren geweldig, maar de FJR is een stuk zwaarder, dus ik weet niet of ze lang zouden meegaan.

De volgende banden voor mijn GSXR worden waarschijnlijk Mitas SportForce+ (y).

#16 ·
Voor de verandering ga ik eerlijk zijn tegen de 'Stones'. OEM-banden worden tegen een bepaalde prijs gebouwd en in bulk geproduceerd. De profieldiepte is niet hetzelfde als wanneer je er zelf een koopt, het is iets minder om een paar cent per band te besparen. De compound zal ook iets anders zijn, wederom om geld te besparen. Kortom, een in de fabriek gemonteerde band zal nooit zo goed zijn als dezelfde band die aftermarket is gekocht.

#17 ·
Ik heb nieuwe voor- en achterbanden nodig voor mijn 2023 GSX-R750 en was tevreden met de BRIDGESTONE BATTLAX BT-016, maar ze zijn niet meer leverbaar!!! Ik hou van Bridgestone, dus ik blijf bij hen.... De opties die ik heb zijn: BRIDGESTONE BATTLAX RS10 Sport Radial of de BRIDGESTONE BATTLAX Hypersport S21, S22, of de S23 band?!?!?!?!?

Dit is voornamelijk voor straatgebruik....

IK HEB GEEN IDEE WAT IK MOET KRIJGEN! Elke hulp wordt zeer gewaardeerd.
Mijn nieuwe 2023 GSX-R750 werd geleverd met S22. Eerst een nieuwe achterband, ik hoorde dat S22 niet beschikbaar was, dus ging ik voor S23, had ook S23 aan de voorkant bij de volgende wissel, maar bij de laatste bandenwissel kreeg ik S22. Ik kan zeggen dat de S23 naar mijn mening beter is dan de S22. Was op S22 toen ik op een natte weg in dichte mist onderuit ging. Weet niet wat er op de weg lag. Misschien was ik te gewend aan de S23, maar waarschijnlijker is dat ik een extra gladde plek raakte zonder een grote veiligheidsmarge.

De '23 Gixxer afgeschreven en een 25 GSX-R750 gekregen. De 2025 werd geleverd met BT-016. Nog niet genoeg kilometers op de BT-05 om er een mening over te geven, maar het lijkt erop dat ze nog ergens te vinden zijn.
Ongeacht of je ze kunt vinden of niet, de S 23 IS beter dan de S22, naar mijn mening.