Ik leid misschien af van een draad over sportbanden, maar mijn 750 heeft dezelfde bandenmaten als de FJR (120/180), en om eerlijk te zijn, zie ik geen belangrijke reden om verschillende banden voor die twee motoren te kopen, ik duw de GSXR misschien wat meer in bochten, maar hij draagt minder gewicht, dus de banden moeten waarschijnlijk hetzelfde werk doen.
Na een dag besteed te hebben aan het lezen van honderd recensies en het vergelijken van de prijzen van een dozijn sites, zijn de "beste waarde" banden (d.w.z. de goedkoopste, zonder klachten over grip problemen tijdens sportief rijden of nat) Metzeler Z6 en ContiMotion.
Sommige commentatoren zeggen dat Metzeler allemaal shit is en uit elkaar valt, anderen zeggen dat ruim 6.000 mijl mogelijk is, en vergelijkbaar met de Contis, ze zouden lang meegaan, maar de meeste mensen beoordelen ze als gemiddeld voor slijtage en goed voor grip, het voordeel dat ze bieden is een redelijke prijs.
Ik kwam een ander merk tegen waar ik nog nooit van had gehoord, maar vond een aantal recensies die in feite zeiden 'ja, niet slecht', dit zijn Kenda KM1.
Dus,
@MadisonMotorsportUK, als het ooit zo zou zijn dat je naar een FJR ging kijken, welke van die 3 banden zou je dan het liefst erop zien!?