Suzuki GSXR Forum banner
21 - 40 of 65 Posts
C14 - POSITIESENSOR GASSPEL
C15 - MOTORKOELSTOFFTEMPERATUURSENSOR
C21 - INLAATLUCHTTEMPERATUURSENSOR
C22 - ATMOSFERISCHE DRUKSENSOR
C23 - KANTELSENSOR
C24 - ONTSTEKINGSIGNAL #1
C25 - ONTSTEKINGSIGNAL #2
C26 - ONTSTEKINGSIGNAL #3
C27 - ONTSTEKINGSIGNAL #4
C28 - ACTUATOR SECUNDAIRE GASSPEL
C29 - POSITIESENSOR SECUNDAIRE GASSPEL
C30 - SECUNDAIRE GASSPEL BESTURINGSEENHEID
C31 - VERSNELLINGSSTANDSENSOR
C32 - INJECTORSIGNAAL #1
C33 - INJECTORSIGNAAL #2
C34 - INJECTORSIGNAAL #3
C35 - INJECTORSIGNAAL #4
C41 - BRANDSTOFPOMP REGELSYSTEEM
C42 - CONTACTSLOTSIGNAAL
C46 - UITLAATREGELKLEP ACTUATOR (ALLEEN 01-02 1000 en 06-07 600/750/1000)

Locatie van de dealer-modus schakelaar en hoe de codes te krijgen.

De dealer-modus connector zit onder de achterste bekleding aan de linkerkant van de motor, in de buurt van de regelaar/gelijkrichter. Er gaan maar twee draden naartoe. Het is een kleine witte connector die nergens in past en aan één kant een rubberen dop heeft.

ZWART MET GROENE BAND Draad met een WITTE STREEP en een WIT MET GROENE BAND Draad met een RODE STREEP
je gebruikt gewoon een paperclip om de twee draden in de connector te overbruggen. dit is voor modellen met 16-bit ECM's

of je kunt EEN VAN DEZE kopen (16-bit heeft 2 draden aan de stekker / 32-bit heeft 4 draden aan de stekker)
https://www2.2checkout.com/2co/buyer/orderpage?TCOID=1c303730b9cc912a7055a9c7c5affe26&sid=60770

gixxer.

Ik heb een 08 gsxr 600 met 700 mijl op de motor en de fi en het rode lampje branden. Ik reed de motor bijna leeg en toen ging het fi-lampje aan. Ik heb een hotbodie slip-on uitlaat die twee dagen voordat het lampje aanging werd gemonteerd en ik vond de dealerschakelaar met 4 draden erop, maar ik weet niet hoe ik de code kan krijgen. Ik wilde ook weten waar ik de setklep kan vinden als de 08 er een heeft.
http://elborracho.org/files/gsxr1000k7servicemanual.pdf. Hier is het servicehandboek voor de 07 08 gsxr 1000. Dit zou moeten helpen.

2006 600. Precies hetzelfde gedaan. Moest de originele uitlaat verwijderen om te controleren wat de klep deed.

Contact altijd aan, ik merkte dat als je de rode schakelaar (run) AAN zet, de klep 70% sluit en dan weer volledig opent. Toen ik de run-knop UIT en weer AAN zette, merkte ik dat de klep nu (2e keer) 100% sloot.

Heb hetzelfde gedaan, maar nu de motor laten draaien en raad eens? Contact AAN, de run-knop AAN en de motor gestart.
FI knipperde.
Run UIT, dan weer AAN, op start gedrukt en de FI was weg.
Deze tweede keer kon ik daadwerkelijk een korte demping in de uitlaat horen, veroorzaakt door de volledige sluiting van de klep.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat elke keer als je je motor start en de klep niet volledig sluit, je FI krijgt, maar als je je motor start en de klep 100% sluit en dan meteen weer opent, je geen FI krijgt.
Dus, elke keer als de klep na het starten volledig sloot, kreeg ik geen FI-melding.

MOGELIJKE OORZAKEN:
1-Lage accuspanning - Als je op het punt staat je motor te starten, verbruiken lichten, meters, startmotor, ECU en klepservo allemaal veel stroom in de accu, waardoor de spanning daalt en de servo niet sterk genoeg is om de klep volledig te sluiten. (De laatste 20% van de klepbeweging is de moeilijkste, vanwege de veer die hem open wil houden)

2-Beschadigde servo - Zoals elke servo kan hij na een tijdje een deel van zijn vermogen verliezen (slechts een optie)

3-Verroeste klepverbindingen (zal morgen kettingspray spuiten, laat je weten wat er gebeurd is. Hopelijk vliegt het niet in brand)

Dit is gewoon wat ik op mijn motor heb gezien. Ik kan het helemaal mis hebben.
Ik denk dat we een SUKI-ontwerper moeten vragen.
Natuurlijk gaan we er hier geen vinden::laughingr

Later..........
dovermann, jij bent de MAN!!!!! Had dezelfde problemen, maar deed het zoals je zei en de draad was los. Heb ze vastgedraaid en alles is in orde. Bedankt!!!!!! :thumbup:

problemen

Hallo, ik heb net mijn eerste sportmotor gekocht, een 1999 gsxr 750, en er is een probleem waarbij mijn motor rond de 7-8000 tpm afslaat en het fi-lampje aangaat en de meters een seconde helemaal uitvallen en dan weer inschakelen ... code 00 verschijnt, wat geen fout betekent, maar er is duidelijk iets mis ... alle opmerkingen zouden geweldig zijn, bedankt

Vandaag toen ik van mijn werk vertrok, merkte ik dat het rode controlelampje aan bleef en FI knipperde waar de temperatuur wordt weergegeven, dus ik reed rechtstreeks naar huis met mijn motor. 2 uur later startte ik mijn motor en het was weg. Komt dit terug? Wat betekent het? Help alsjeblieft, oh ja, het is een K7 600 met 2900 mijl.

Waarschijnlijk deed de mijne hetzelfde en trok gisteren de code en het was c00. De standaard ging vandaag naar start en fi weer aan, trok de code opnieuw, nu is het c46 uitlaatklep, ga het proberen te smeren en kijken of het probleem verhelpt.

Weet iemand hoe je een code C30 kunt repareren? Mijn lokale dealer heeft geen idee wat het is of hoe het te repareren. Ik kan niets vinden over de secundaire gasklepbesturing.

Waarschijnlijk deed de mijne hetzelfde en trok gisteren een code en het was c00. De standaard ging vandaag weer aan en fi weer aan, trok de code opnieuw, nu is het c46 uitlaatklep, ga het proberen te smeren en kijken of het probleem oplost
Is de uitlaatklep de klep die opent en sluit waar je de slip-on op vastschroeft? Welk onderdeel smeer je??

Ik heb erachter gekregen dat het de klep is die niet helemaal opengaat. Ik kan hem met een tang vastpakken en openen, de fiets aanzetten en hij loopt door en geen FI-lampje, hem uitzetten en weer aanzetten en het lampje is weer aan. Voor de kabels gebruik ik kabel-life smeermiddel en voor de klep denk ik dat ik pblaster ga gebruiken.

FI-foutcodes voor mij..

2004 GSXR1000
Volledige Yoshi TRS-uitlaat
Power Commander

C32/C33/C34/C35

Brandstofinjector:

Krukaspositiesensorsignaal (opnemerspoel) wordt geproduceerd, maar het brandstofinjectorsignaal wordt in dit geval continu 4 keer of meer onderbroken, de code C24, C25, C26, C27 wordt aangegeven.

Injector, bedrading/koppeling, voeding naar de injector.

Ok, dit is wat er gebeurde.. ik heb de paperclip geplaatst en de motor in de dealermodus gezet.. de motor loopt normaal.. dan gaat het beruchte lampje aan, de motor slaat af, geen vermogen, dan gaat hij weer aan.. die codes verschijnen.

K, heb ik een nieuwe sensor nodig?? Of een batterij,

Het enige dat aan deze motor is gedaan sinds ik hem heb, is dat ik de achterspatbord en het achterlicht van de kentekenplaat heb verwijderd.. dat is het enige dat niet is aangesloten. En ik heb deze codes nooit gekregen totdat dat gebeurde. Ik vraag me af of ik het licht moet aansluiten.. gewoon om te zien of dat een soort bedrading/koppeling is.

21 - 40 of 65 Posts