Eerste bericht voor mij. Ik bekijk een 96 SRAD 750. De motorfiets heeft 8 jaar stilgestaan. Ik heb hem nog niet gezien, maar op de foto's ziet hij er echt schoon uit. Ik heb met de eigenaar gesproken en de motorfiets start en schakelt door alle versnellingen. Maar hij sputtert volgens hem een klein beetje. Andere problemen zijn dat de achterrem stroef is (alsof de remklauw gedeeltelijk vastzit?), en een van de voorvorken heeft een kleine olielekkage. De motorfiets heeft 47.000 km (29.000 mijl). Zoals ik het zie, heeft de motorfiets alle nieuwe vloeistoffen nodig, nieuwe bougies, gereinigde en gesynchroniseerde carburateurs, een nieuwe vorkafdichting, een nieuwe achterremklauw of revisieset voor de remklauw en klepspelingafstelling. De motorfiets heeft ook een nieuwe accu nodig. Gezien de leeftijd van de motorfiets zijn er waarschijnlijk nog andere problemen waar ik niet van af weet. Ik heb al verschillende motorfietsen gehad, ik ben handig met sleutelen (ik heb carburateurs gereinigd, shim-under-bucket klepafstellingen gedaan, etc.), dus ik zou al dit werk zelf moeten kunnen doen.
OK, dus een paar vragen voor het forum:
1. Voor degenen onder jullie die de carburateurs op deze motorfietsen hebben schoongemaakt, kan ik verwachten dat ik ze schoon krijg door de carburateurs te verwijderen, te demonteren, alle openingen/jets met carburateurreiniger en perslucht te stralen? Of zijn deze carburateurs moeilijk schoon te maken en moeten ze naar een speciaalzaak met ultrasone reinigers, etc. worden gestuurd? Dit lijkt misschien een domme vraag, maar sommige motorfietsen hebben carburateurs die berucht moeilijk schoon te krijgen zijn (Ninja 250R is een voorbeeld).
2. Zijn SRAD's over het algemeen betrouwbare motorfietsen?
3. Zijn er bekende problemen met deze SRAD's? Gelijkrichter, nokkenaskettingspanner, onderdelen die gevoelig zijn voor defecten?
4. Is er, afgezien van de voor de hand liggende algemene staat van de motorfiets, iets specifieks waar ik naar moet kijken of de eigenaar naar moet vragen?
Bedankt voor uw tijd. Dit lijkt een heel goed forum te zijn. Ik hoop snel lid te worden van de Gixxer-community!
OK, dus een paar vragen voor het forum:
1. Voor degenen onder jullie die de carburateurs op deze motorfietsen hebben schoongemaakt, kan ik verwachten dat ik ze schoon krijg door de carburateurs te verwijderen, te demonteren, alle openingen/jets met carburateurreiniger en perslucht te stralen? Of zijn deze carburateurs moeilijk schoon te maken en moeten ze naar een speciaalzaak met ultrasone reinigers, etc. worden gestuurd? Dit lijkt misschien een domme vraag, maar sommige motorfietsen hebben carburateurs die berucht moeilijk schoon te krijgen zijn (Ninja 250R is een voorbeeld).
2. Zijn SRAD's over het algemeen betrouwbare motorfietsen?
3. Zijn er bekende problemen met deze SRAD's? Gelijkrichter, nokkenaskettingspanner, onderdelen die gevoelig zijn voor defecten?
4. Is er, afgezien van de voor de hand liggende algemene staat van de motorfiets, iets specifieks waar ik naar moet kijken of de eigenaar naar moet vragen?
Bedankt voor uw tijd. Dit lijkt een heel goed forum te zijn. Ik hoop snel lid te worden van de Gixxer-community!