Suzuki GSXR Forum banner

Op zoek naar advies voordat ik een 96 SRAD 750 koop.

4.9K views 17 replies 6 participants last post by  Yellow Submarine  
#1 ·
Eerste bericht voor mij. Ik bekijk een 96 SRAD 750. De motorfiets heeft 8 jaar stilgestaan. Ik heb hem nog niet gezien, maar op de foto's ziet hij er echt schoon uit. Ik heb met de eigenaar gesproken en de motorfiets start en schakelt door alle versnellingen. Maar hij sputtert volgens hem een klein beetje. Andere problemen zijn dat de achterrem stroef is (alsof de remklauw gedeeltelijk vastzit?), en een van de voorvorken heeft een kleine olielekkage. De motorfiets heeft 47.000 km (29.000 mijl). Zoals ik het zie, heeft de motorfiets alle nieuwe vloeistoffen nodig, nieuwe bougies, gereinigde en gesynchroniseerde carburateurs, een nieuwe vorkafdichting, een nieuwe achterremklauw of revisieset voor de remklauw en klepspelingafstelling. De motorfiets heeft ook een nieuwe accu nodig. Gezien de leeftijd van de motorfiets zijn er waarschijnlijk nog andere problemen waar ik niet van af weet. Ik heb al verschillende motorfietsen gehad, ik ben handig met sleutelen (ik heb carburateurs gereinigd, shim-under-bucket klepafstellingen gedaan, etc.), dus ik zou al dit werk zelf moeten kunnen doen.

OK, dus een paar vragen voor het forum:

1. Voor degenen onder jullie die de carburateurs op deze motorfietsen hebben schoongemaakt, kan ik verwachten dat ik ze schoon krijg door de carburateurs te verwijderen, te demonteren, alle openingen/jets met carburateurreiniger en perslucht te stralen? Of zijn deze carburateurs moeilijk schoon te maken en moeten ze naar een speciaalzaak met ultrasone reinigers, etc. worden gestuurd? Dit lijkt misschien een domme vraag, maar sommige motorfietsen hebben carburateurs die berucht moeilijk schoon te krijgen zijn (Ninja 250R is een voorbeeld).

2. Zijn SRAD's over het algemeen betrouwbare motorfietsen?

3. Zijn er bekende problemen met deze SRAD's? Gelijkrichter, nokkenaskettingspanner, onderdelen die gevoelig zijn voor defecten?

4. Is er, afgezien van de voor de hand liggende algemene staat van de motorfiets, iets specifieks waar ik naar moet kijken of de eigenaar naar moet vragen?

Bedankt voor uw tijd. Dit lijkt een heel goed forum te zijn. Ik hoop snel lid te worden van de Gixxer-community!

#2 ·
Welkom op het forum.

Er zijn hier een aantal SRAD-fans, maar ik heb er nog geen gehad.

Je lijkt de perfecte persoon om deze motor te krijgen, want de carburateurs zouden de grootste deal zijn. Al de rest klinkt als routineonderhoud.

De grote vraag voor mij zou zijn hoe de binnenkant van de brandstoftank eruit ziet?

Natuurlijk is de prijs de andere grote vraag. Er zijn veel fans van deze motoren, maar ik denk niet dat ze veel verzamelwaarde hebben. Het zijn gewoon mooie oude motoren.

#3 ·
Ik kan geen commentaar geven op de ins en outs van waar je op moet letten bij een SRAD. Ik heb er maar één bereden, er nooit aan gewerkt. Ik ben het er echter mee eens dat de conditie van de brandstoftank aan de binnenkant de plek is waar ik zou beginnen.

Dan zou ik kijken in wat voor algemene staat de motorfiets verkeert. Als hij schoon en over het algemeen in goede staat is, is het waarschijnlijk een redelijke koop. Natuurlijk afhankelijk van de vraagprijs.

Als hij er op een grote manier misbruikt of verwaarloosd uitziet, zou ik weglopen en naar iets anders zoeken. Een allegaartje van carrosserie... zeker weglopen. Tenzij de prijs zo laag is dat je geen nee kunt zeggen.

#5 ·
Kijk naar die grote, dikke, sexy kont. Welkom meneer. Het ziet eruit als een schone fiets en in goede staat. Ja, de carburateurs moeten volledig gestript en schoongemaakt worden. Een dunne gitaarsnaar is handig om door de passages te halen als je er een kunt vinden. Zoals anderen al zeiden, is de binnenkant van de tank een grote overweging. Als deze vol roest en vuil zit, verstopt hij je mooie schone carburateurs snel en moet je ze eruit halen en het opnieuw doen. Ik heb ook de aftermarket richtingaanwijzers opgemerkt. Ik zou de bedrading bekijken om te zien of deze in redelijke staat is of dat deze is doorgesneden. Zijn de verbindingen goed gemaakt of is het spul met elektriciteitstape aan elkaar gedraaid? Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dat de originele OEM-uitlaatdemper is - een leuke touch in mijn ogen als dat zo is.

#8 ·
Kijk naar die grote, dikke, sexy kont.

Welkom meneer. Het ziet eruit als een schone fiets en in goede staat. Ja, de carburateurs moeten volledig worden gestript en schoongemaakt. Een dunne gitaarsnaar is handig om door de passages te halen als je er een kunt vinden.

Zoals anderen al zeiden, is de binnenkant van de tank een grote overweging. Als deze vol roest en vuil zit, verstopt hij je mooie schone carburateurs snel en moet je ze eruit halen en het opnieuw doen. Ik merkte ook de aftermarket richtingaanwijzers op. Ik zou de bedrading bekijken om te zien of deze in redelijke staat is of dat deze is doorgesneden. Zijn de verbindingen goed gemaakt of is er met elektriciteitstape aan elkaar gedraaid?

Ik ben niet zeker, maar ik denk dat dit de originele OEM-uitlaatdemper is - een leuke touch in mijn ogen als dat zo is.
Bedankt voor die vriendelijke woorden. Ja, de fiets ziet er schoon uit, hoewel ik hem nog niet heb gezien. Zoals u en anderen al hebben gezegd, zal ik de binnenkant van de tank controleren - goede oproep. Ik maak me niet al te veel zorgen over de elektrische aansluitingen voor de richtingaanwijzers, ik kan ze altijd opnieuw doen als ze niet goed zijn. Ja, dat is de originele uitlaatdemper. Het enige andere aftermarket-onderdeel, volgens de eigenaar, zijn de achterste sets.

#6 ·
Ik heb een '97 Srad 750 gehad voor een korte tijd voordat ik naar mijn K5 1000 ging.

Het enige wat ik wil toevoegen is:
In 98 ging de 750 over op brandstofinjectie. Tenzij er een soort nostalgiefactor voor je is.
Ik zou voor een FI-motorfiets gaan. Dat is mijn 2 cent.

• Angry
Reactions: Spyder13
#9 ·
Wacht even. Je bent een Canadees! Fijne Canada Day. Uit welk deel van de bevroren toendra kom je? Is dit een Canadees modelfiets? Onderzoek het VIN-nummer en kom erachter. Mijn '89 1100 is een Canadees model en werd geleverd met andere carburateurs dan het Amerikaanse model.

#10 ·
Hallo Tinsnips. Ik kom uit Campbell River, op Vancouver Island. Fijne Canada Day gewenst. Ik neem aan dat dit een Canadese motorfiets is, maar ik weet het niet. De motorfiets is niet in de stad en ik heb hem nog niet gezien. Maar ik zal het VIN noteren als ik hem zie. Er is nog een andere reden waarom ik het VIN wil controleren. Misschien heb ik het mis, maar ik denk niet dat de 96 SRAD 750 in rood/zwarte kleurstelling kwam tot 1997. Ik denk dat de 96 in dit deel van de wereld alleen in blauw/wit en goud/zwart werd aangeboden. Misschien kan iemand dit bevestigen of me corrigeren.

#11 ·
Misschien heb ik het mis, maar ik denk niet dat de 96 SRAD 750 in rood/zwarte kleurstelling kwam tot 1997. Ik denk dat de 96 alleen in blauw/wit en goud/zwart werd aangeboden in dit deel van de wereld. Misschien kan iemand me bevestigen of corrigeren.
Ik denk dat je gelijk hebt, want hier was het hetzelfde. Ik weet niet meer zo goed wat de kleuropties voor die jaren waren. Ik herinner me wel dat de 97 in extra kleuropties kwam

#12 ·
Zolang je het geduld hebt om een set carburateurs correct af te stellen, zijn ze de juiste keuze. Zeer mooie fiets. Zoals John zei, staan de oude Suzuki's niet erg hoog op de verzamelaarsmarkt. Maar dat is GEWELDIG voor degenen onder ons die ervan houden. De prijzen zijn redelijk en zullen dat ook blijven.
Als je haar eenmaal in handen hebt, kun je gerust vragen stellen als je er onderweg hebt. Er zijn nog steeds een paar old schoolers die de oude carburateurfietsen nog kennen (en ze zelfs verkiezen)...

#13 ·
Zolang je het geduld hebt om een set carburateurs correct af te stellen, zijn ze de juiste keuze. Zeer mooie motor. Zoals John zei, staan de oude Suzuki's niet erg hoog aangeschreven op de verzamelmarkt. Maar dat is GEWELDIG voor degenen onder ons die ervan houden. De prijzen zijn redelijk en zullen dat ook blijven.
Als je hem eenmaal in handen hebt, aarzel dan niet om vragen te stellen als je er hebt. Er zijn nog steeds een paar old schoolers in de buurt die de oude carburateurmotoren nog kennen (en ze zelfs verkiezen)...
Bedankt Spyder. Ik heb de motor vandaag gekocht en vanavond mee naar huis genomen. De motor is behoorlijk schoon voor zijn leeftijd. Het is duidelijk dat de motor aan de rechterkant gevallen is, want de rechter voorkuip is beschadigd. Maar geen scheuren in de kuipen, dus niet zo erg. Ik heb de motor laten draaien en hij liep verrassend goed, gezien het feit dat hij 8 jaar niet had gelopen en er geen brandstofstabilisator was gebruikt toen hij werd opgeslagen. Ik heb de motor op 3000, 5000, 7000 en 9000 tpm laten draaien en hij klonk goed. Ik heb de motor alleen op lage snelheid in een steegje laten draaien, omdat hij niet is geregistreerd. Genoeg om door de versnellingen te gaan, niet meer dan dat.
Over het algemeen ziet het eruit als een solide motor - de tijd zal het leren.

Ik zal zeker contact opnemen met het forum met vragen als ik aan de motor ga werken. Ik heb een directe vraag over stickers en badges, maar daarvoor zal ik een nieuw bericht plaatsen. Blij te zijn deel van de Gixxer-gemeenschap!

#17 ·
Als hij 8 jaar heeft stilgestaan voordat hij hem verkocht, zijn de banden waarschijnlijk MINSTENS zo oud. Om dit te bevestigen, kunt u de DOT-code op de banden controleren. Terwijl u dat controleert, bekijk dan ook de ketting en tandwielen eens goed. Waarschijnlijk ook aan vervanging toe. Het kopen van een zo oude motorfiets vereist ALTIJD dat onderhoudsartikelen worden bijgewerkt. Gefeliciteerd met de vondst ! ! !