Suzuki GSXR Forum banner

Szukam porady przed zakupem 96 SRAD 750.

1 reading
4.9K views 17 replies 6 participants last post by  Yellow Submarine  
#1 ·
Pierwszy post dla mnie. Przyglądam się 96 SRAD 750. Rower stał przez 8 lat. Jeszcze go nie widziałem, ale na zdjęciach wygląda naprawdę czysto. Rozmawiałem z właścicielem i motocykl odpala i przerzuca wszystkie biegi. Ale według niego trochę przerywa. Inne problemy to tylny hamulec jest sztywny w działaniu (jakby zacisk był częściowo zablokowany?) i jeden z przednich widelców ma mały wyciek oleju. Rower ma 47 000 km (29 000 mil). Jak to widzę, motocykl potrzebuje wszystkich nowych płynów, nowych świec zapłonowych, wyczyszczonych i zsynchronizowanych gaźników, nowego uszczelniacza widelca, nowego tylnego zacisku lub zestawu naprawczego do zacisku oraz regulacji luzu zaworowego. Rower potrzebuje również nowego akumulatora. Biorąc pod uwagę wiek motocykla, prawdopodobnie istnieją inne problemy, o których nie wiem. Miałem wcześniej kilka motocykli, jestem sprawny mechanicznie (czyściłem gaźniki, robiłem regulacje zaworów shim-under-bucket itp.), więc powinienem być w stanie wykonać całą tę pracę sam.

OK, więc kilka pytań na forum:

1. Dla tych z was, którzy czyścili gaźniki w tych motocyklach, czy mogę oczekiwać, że uda mi się je wyczyścić, wyjmując gaźniki, demontując je, czyszcząc wszystkie otwory/dysze środkiem do czyszczenia gaźników i sprężonym powietrzem? A może te gaźniki są trudne do czyszczenia i wymagają wysłania ich do specjalistycznego warsztatu z myjkami ultradźwiękowymi itp.? To może wydawać się głupie pytanie, ale niektóre motocykle mają gaźniki, które są notorycznie trudne do wyczyszczenia (przykładem jest Ninja 250R).

2. Ogólnie rzecz biorąc, czy SRAD-y to niezawodne motocykle?

3. Czy są jakieś znane problemy z tymi SRAD-ami? Prostownik, napinacz łańcucha rozrządu, jakieś części, które są podatne na awarie?

4. Oprócz oczywistego ogólnego stanu motocykla, czy jest coś konkretnego, na co powinienem zwrócić uwagę lub o co powinienem zapytać właściciela?

Dzięki za poświęcony czas. Wygląda na naprawdę dobre forum. Mam nadzieję, że wkrótce dołączę do społeczności Gixxer!
 
#2 ·
Witamy na forum.

Jest tu wielu fanów SRAD, ale ja jeszcze żadnego nie miałem.

Brzmisz jak idealny facet do zdobycia tego motocykla, ponieważ gaźniki byłyby największym problemem. Wszystko inne brzmi jak rutynowa konserwacja.

Dużym pytaniem dla mnie byłoby to, jak wygląda wnętrze zbiornika paliwa?

Oczywiście cena to drugie duże pytanie. Jest wielu fanów tych motocykli, ale nie sądzę, żeby miały dużą wartość kolekcjonerską. To po prostu ładne stare motocykle.
 
#3 ·
Nie mogę komentować szczegółów tego, na co należy zwracać uwagę w SRAD. Jeździłem tylko na jednym, nigdy przy nim nie pracowałem. Zgadzam się jednak, że stan zbiornika paliwa wewnątrz to miejsce, od którego bym zaczął.

Następnie sprawdziłbym, w jakim ogólnym stanie jest motocykl. Jeśli jest czysty i ogólnie w dobrym stanie, prawdopodobnie jest to rozsądny zakup. Oczywiście w zależności od ceny wywoławczej.

Jeśli wygląda na nadużywany lub zaniedbany w poważny sposób, odszedłbym i poszukał czegoś innego. Mieszanka elementów nadwozia... na pewno odejdź. Chyba że cena jest tak niska, że nie można powiedzieć nie.
 
#5 ·
Spójrz na ten duży, gruby, seksowny tyłek. Witaj, Sir. Wygląda na czysty motocykl i w dobrym stanie. Tak, gaźniki będą wymagały pełnego rozebrania i czyszczenia. Mała struna od gitary jest pomocna do przeciągnięcia przez przejścia, jeśli możesz taką znaleźć. Jak mówili inni, wnętrze zbiornika jest bardzo ważne. Jeśli jest pełne rdzy i zanieczyszczeń, szybko zatka twoje ładne, czyste gaźniki i będziesz musiał je wyciągnąć i zrobić to ponownie. Zauważyłem również kierunkowskazy z rynku wtórnego. Przyjrzałbym się wiązce przewodów, aby sprawdzić, czy jest w rozsądnym stanie, czy też została pocięta. Czy połączenia zostały wykonane prawidłowo, czy też rzeczy są skręcone razem taśmą elektryczną? Nie jestem pewien, ale myślę, że to oryginalny tłumik OEM - miły akcent w mojej opinii, jeśli tak jest.
 
#8 ·
Spójrz na ten duży, gruby, seksowny tyłek.

Witaj, Sir. Wygląda na czysty motocykl i w dobrym stanie. Tak, gaźniki będą wymagały pełnego rozebrania i czyszczenia. Mała struna gitarowa jest pomocna do przeciągnięcia przez przejścia, jeśli możesz taką znaleźć.

Jak mówili inni, wnętrze zbiornika jest dużym problemem. Jeśli jest pełne rdzy i zanieczyszczeń, szybko zatka twoje ładne, czyste gaźniki i będziesz musiał je wyciągnąć i zrobić to ponownie. Zauważyłem również kierunkowskazy z rynku wtórnego. Przyjrzałbym się wiązce przewodów, aby sprawdzić, czy jest w rozsądnym stanie, czy też została pocięta. Czy połączenia zostały wykonane prawidłowo, czy też elementy są skręcone taśmą elektryczną?

Nie jestem pewien, ale myślę, że to oryginalny tłumik OEM - miły akcent w mojej opinii, jeśli tak jest.
Dziękuję za te miłe słowa. Tak, motocykl wygląda na czysty, chociaż jeszcze go nie widziałem. Jak pan i inni powiedzieli, sprawdzę wnętrze zbiornika - dobry pomysł. Nie martwię się zbytnio o połączenia elektryczne kierunkowskazów, zawsze mogę je przerobić, jeśli nie są prawidłowe. Tak, to oryginalny tłumik. Jedyną inną częścią z rynku wtórnego, według właściciela, są tylne zestawy.
 
#6 ·
Miałem '97 Srad 750 przez krótki czas, zanim przeszedłem na moją K5 1000.

Wszystko, co muszę dodać, to:
W '98 750 przeszło na wtrysk paliwa. Chyba że istnieje jakiś czynnik nostalgii dla ciebie.
Poszedłbym na motocykl FI. To moje 2 centy.
 
  • Angry
Reactions: Spyder13
#9 ·
Czekaj. Jesteś Kanadyjczykiem! Szczęśliwego Dnia Kanady. Z której części zamarzniętej tundry pochodzisz? Czy to kanadyjski model roweru? Zbadaj numer VIN i dowiedz się. Mój '89 1100 to kanadyjski model i był wyposażony w inne gaźniki niż model amerykański.
 
#10 ·
Cześć Tinsnips. Jestem z Campbell River, na wyspie Vancouver. Szczęśliwego Dnia Kanady dla ciebie również. Zakładam, że to kanadyjski motocykl, ale nie wiem. Rower jest poza miastem i jeszcze go nie widziałem. Ale zanotuję numer VIN, kiedy go zobaczę. Jest jeszcze jeden powód, dla którego chcę sprawdzić numer VIN. Być może się mylę, ale nie sądzę, żeby 96 SRAD 750 występował w schemacie kolorów czerwony/czarny do 1997 roku. Myślę, że 96 był oferowany tylko w kolorze niebieski/biały i złoty/czarny w tej części świata. Może ktoś może to potwierdzić lub mnie poprawić.
 
#11 ·
Być może się mylę, ale nie sądzę, żeby 96 SRAD 750 pojawił się w schemacie kolorów czerwono-czarnym aż do 1997 roku. Myślę, że 96 był oferowany tylko w kolorze niebiesko-białym i złoto-czarnym w tej części świata. Może ktoś może to potwierdzić lub poprawić.
Myślę, że masz rację, bo tutaj było tak samo. Nie pamiętam już tak dobrze, jakie były opcje kolorystyczne w tych latach. Pamiętam, że 97 miał dodatkowe opcje kolorystyczne
 
#12 ·
Tak długo, jak masz cierpliwość, aby poprawnie ustawić zestaw gaźników, są one właściwym rozwiązaniem. Bardzo ładny motocykl. Jak powiedział John, stare Suzuki nie są wysoko notowane na rynku kolekcjonerskim. Ale to WSPANIAŁE dla tych z nas, którzy je kochają. Ceny są przyzwoite i takie pozostaną.
Kiedy już ją zdobędziesz, jeśli masz jakieś pytania po drodze, pytaj śmiało. Wciąż jest kilku z nas, staroszkolnych, którzy wciąż znają stare motocykle gaźnikowe (i w rzeczywistości je wolą)...
 
#13 ·
O ile masz cierpliwość, aby prawidłowo ustawić zestaw gaźników, to jest to właściwa droga. Bardzo ładny motocykl. Jak powiedział John, stare Suzuki nie są wysoko notowane na rynku kolekcjonerskim. Ale to WSPANIAŁE dla tych z nas, którzy je kochają. Ceny są przyzwoite i takie pozostaną.
Kiedy już go zdobędziesz, jeśli będziesz miał jakieś pytania po drodze, pytaj śmiało. Wciąż jest kilku staroszkolnych, którzy wciąż znają stare motocykle z gaźnikami (i w rzeczywistości je wolą)...
Dzięki Spyder. Kupiłem motocykl dzisiaj i przywiozłem go do domu dzisiaj wieczorem. Motocykl jest dość czysty jak na swój wiek. Oczywiście motocykl był przewrócony na prawą stronę, ponieważ przednia prawa owiewka jest porysowana. Ale bez pęknięć na żadnych owiewkach, więc nie jest tak źle. Uruchomiłem motocykl i działał zaskakująco dobrze, biorąc pod uwagę, że nie działał przez 8 lat i nie użyto stabilizatora paliwa, gdy był przechowywany. Wkręciłem motocykl na 3000, 5000, 7000 i 9000 obr./min i brzmiał dobrze. Jeździłem motocyklem tylko z małą prędkością w zaułku, ponieważ nie jest zarejestrowany. Wystarczy, aby przejechać przez biegi, nic więcej.
Ogólnie rzecz biorąc, wygląda na solidny motocykl - czas pokaże.

Z pewnością skontaktuję się z forum z pytaniami, gdy zacznę pracować nad motocyklem. Mam natychmiastowe pytanie dotyczące naklejek i odznak, ale założę nowy post w tej sprawie. Cieszę się, że mogę być częścią społeczności Gixxer!
 
#17 ·
Jeśli stał przez 8 lat, zanim go sprzedał, prawdopodobnie opony są co NAJMNIEJ tak stare. Aby to potwierdzić, możesz sprawdzić kod daty na nich. Podczas gdy to sprawdzasz, przyjrzyj się bardzo dokładnie łańcuchowi i zębatkom. Prawdopodobnie również do wymiany. Kupno tak starego motocykla ZAWSZE wymaga aktualizacji elementów konserwacyjnych. Gratulacje z okazji znalezienia ! ! !