Suzuki GSXR Forum banner

koppeling switch bypass

39K views 30 replies 14 participants last post by  Erzical  
#1 ·
Mensen, ik heb alsjeblieft wat hulp nodig. Ik moet de koppeling switch bij het opstarten omzeilen. Ik heb gelezen dat het aantrekken van de koppeling bij het indrukken van de startknop een andere kaart naar de ECU stuurt, die zegt dat de motorfiets start. Is het makkelijker om gewoon een drukknopschakelaar op de stuurstangen te plaatsen om de koppelschakelaar te repliceren (dat wilde ik eigenlijk niet), of is er een andere manier?

Bedankt bij voorbaat :biggrin:

#2 ·
Doe wat meer onderzoek, er is een manier die een relais gebruikt.

#4 ·
Waarom zou je dat willen? Het is een veiligheidsvoorziening en er is een reden voor
Niet alle fabrikanten hebben deze functie.....Sommige mensen doen het voor sportkoppelinghendels omdat deze de schakelaar niet ondersteunen.

#5 ·
Ik gebruik de Suzuki hendels en klem niet, dus dat kan ik eigenlijk niet. MAAR, ik had net een hersenspinsel.... (denk ik) Zou ik een relais kunnen gebruiken, en een overbruggingsdraad van het achterremlicht, zodat je in theorie bij het starten alleen de achterrem hoeft in te drukken?

#6 ·
Ik heb dit eerder op mijn fiets geĂŻnstalleerd, het kostte wat zoekwerk. Ik heb het relais eruit gehaald omdat ik een code kreeg doordat mijn secundaire onderdelen uit mijn ITB's waren. Ik dacht er lang geleden al over om gewoon draden naar de startknop te trekken om het hele probleem te verlichten.

#15 ·
Ik weet niet of veiligheid overschat wordt. Ik heb gezien dat mensen zeer ernstig gewond raakten bij het opvangen van een racefiets die met loopsnelheid viel, omdat de veiligheidsschakelaar van de koppeling was uitgeschakeld. Een moment van simpele onhandigheid en meestal een gevallen motorfiets, of een gebroken been dat een andere keer door een stevige voetsteun werd doorboord.

Een zorgeloze houding ten opzichte van een extreem gevaarlijke sport is een heel slecht idee.

#16 ·
Ik weet niet of veiligheid overschat wordt. Ik heb gezien dat mensen zeer ernstig gewond raakten bij het opvangen van een racefiets die met loopsnelheid viel, omdat de veiligheidsschakelaar van de koppeling was uitgeschakeld. Een moment van simpele onhandigheid en meestal een gevallen motor of een gebroken been dat door een stevige voetsteun werd doorboord. Een onbezorgde houding ten opzichte van een extreem gevaarlijke sport is een heel slecht idee.
:0001136745-huh:

Onbezorgd, dat ben ik niet

#19 · (Edited)
Welnu, in principe, als ik naar mijn ECU-bedradingsschema kijk, zou ik de draden aan weerszijden van de startschakelaar moeten gebruiken en deze parallel moeten aansluiten op de spoel van mijn relais, en dan de draden van weerszijden van de koppeling schakelaar parallel aansluiten op de geschakelde kant van het relais?

Dan kan ik, voor de neutrale veiligheidsvoorziening, een relais in de positieve kant van de draad die van de startschakelaar naar het originele relais komt, laten lopen, dat wordt geactiveerd wanneer het neutrale lampje brandt.

Ik geloof dat dat zou werken om de motorfiets in neutraal te starten zonder de koppeling in te drukken, of ik zou de motorfiets nog steeds in de versnelling moeten kunnen starten met de koppeling ingedrukt. Toch?

Lol, jk. Ik denk dat ik de draad na de startschakelaar moet aansluiten op het relais dat wordt ingeschakeld door het neutrale lampje. Die uitgang gaat dan naar het activeren van het tweede relais dat fungeert als de koppelschakelaar. Ik geloof dat ik op deze manier kan starten in neutraal met alleen de knop, of in elke versnelling met de koppeling ingedrukt. Bijgevoegd bedradingsschema.

#23 ·
Het is heel gemakkelijk om de schakelaar op de koppeling gewoon af te slijpen, zodat deze altijd volledig uitgeschoven is.
Oud draadje maar niet zo gemakkelijk.

Uw oplossing is hetzelfde als het overbruggen van de draden. De ECM denkt altijd dat de koppelingshendel is teruggetrokken, dus neutraliseert deze de motorprestaties.

• Like
Reactions: MadisonMotorsportUK
#26 ·
Het is een overbodig onderdeel, net als de zijstandaardschakelaar. Nutteloos, tenzij je vergeet dat je in de versnelling staat als je de motor probeert te starten, dan kan het behoorlijk wat waard zijn als het je behoedt voor een val of het laten vallen van de motor.

#27 ·
Nou, jullie weten (omdat jullie me gelijk gaven! ;) ) dat mijn GSXR een soort defecte neutraalschakelaar heeft, zodat hij helemaal niet loopt, tenzij de zijstandaard omhoog staat.

Je moet erop zitten om hem te starten, hoe dan ook (of achterstandaard).

Eerlijk gezegd, ik vind het wel fijn zo. Nog nooit een probleem gehad, en als ik stop, geen gedoe met extra knoppen indrukken, gewoon de standaard laten zakken en de motor stopt.

Raak er aan gewend om de motorfiets gewoon te starten en ik ben er zeker van dat je uiteindelijk veel motoren zult laten vallen.

#29 ·
Nou, jullie weten (omdat jullie me gelijk hebben gegeven! ;) ) dat mijn GSXR een soort defecte neutraalschakelaar heeft, zodat hij helemaal niet loopt, tenzij de zijstandaard omhoog staat.

Je moet erop zitten om hem te starten, hoe dan ook (of achterstandaard).

Eerlijk gezegd, ik vind het wel fijn zo. Nog nooit een probleem gehad, en als ik stop, geen gedoe met extra knoppen indrukken, gewoon de standaard neerzetten en de motor stopt.

Raak eraan gewend om de motor gewoon te starten en ik weet zeker dat je uiteindelijk veel motoren zult laten vallen.
Mijn 893 'Blade is zo. Start niet met de standaard omlaag (of zonder de koppeling in te trekken).
Je kunt de standaard wel neerzetten als hij eenmaal gestart is. Op de motor zitten, opstaan, koppeling intrekken, de starter indrukken.

Blijkbaar is dat hoe Honda ze oorspronkelijk ontworpen heeft.