Suzuki GSXR Forum banner

obejście przełącznika sprzęgła

39K views 30 replies 14 participants last post by  Erzical  
#1 ·
Ludzie, potrzebuję pomocy. Muszę pominąć przełącznik sprzęgła przy uruchamianiu. Czytałem, że wciśnięcie sprzęgła podczas naciskania przycisku startu wysyła inną mapę do ECU, mówiąc, że motocykl się uruchamia. Czy łatwiej jest po prostu umieścić przycisk na kierownicy, aby naśladować przełącznik sprzęgła (tak naprawdę tego nie chciałem), czy jest inny sposób?

Dzięki z góry :biggrin:
 
#4 ·
Dlaczego miałbyś tego chcieć? To funkcja bezpieczeństwa i jest tam z jakiegoś powodu
Nie wszyscy producenci mają tę funkcję.....Niektórzy robią to dla sportowych dźwigni sprzęgła, ponieważ nie pasuje do przełącznika.
 
#5 ·
Nie używam dźwigni i mocowania Suzuki, więc tak naprawdę nie mogę. ALE, właśnie wpadłem na pomysł... (chyba) Czy mógłbym użyć przekaźnika i przewodu łączącego ze światła stopu, więc teoretycznie podczas uruchamiania wystarczy wcisnąć tylny hamulec?
 
#6 ·
Zainstalowałem to wcześniej na moim rowerze, zajęło to trochę szukania. Wyjąłem przekaźnik, ponieważ miałem kod błędu z powodu braku części wtórnych w moich ITB. Dawno temu myślałem o poprowadzeniu przewodów do przycisku rozrusznika, aby złagodzić cały problem.
 
#15 ·
Nie wiem, czy bezpieczeństwo jest przeceniane. Widziałem, jak ludzie zostali bardzo poważnie ranni podczas łapania roweru wyścigowego spadającego z prędkością pieszego, ponieważ wyłącznik bezpieczeństwa sprzęgła był wyłączony. Chwila zwykłej niezdarności i upuszczony motocykl w większości przypadków, lub złamana noga przebita przez solidny podnóżek innym razem.

Beztroskie podejście do ekstremalnie niebezpiecznego sportu to naprawdę zły pomysł.
 
#16 ·
Nie wiem, czy bezpieczeństwo jest przeceniane. Widziałem, jak ludzie zostali bardzo poważnie ranni podczas łapania roweru wyścigowego spadającego z prędkością pieszego, ponieważ wyłącznik bezpieczeństwa sprzęgła był wyłączony. Chwila zwykłej niezdarności i przewrócony motocykl w większości przypadków lub złamana noga przebita przez solidny podnóżek innym razem. Beztroskie podejście do niezwykle niebezpiecznego sportu to naprawdę zły pomysł.
:0001136745-huh:

Beztroski, nie jestem
 
#19 · (Edited)
Cóż, zasadniczo, patrząc na schemat okablowania mojego ECU, powinienem użyć przewodów po obu stronach przełącznika rozrusznika i podłączyć je równolegle do cewki mojego przekaźnika, a następnie połączyć równolegle przewody z obu stron przełącznika sprzęgła do przełączanej strony przekaźnika?

Następnie, dla funkcji bezpieczeństwa neutralnego, mogę uruchomić przekaźnik po dodatniej stronie przewodu dochodzącego z przełącznika rozrusznika do oryginalnego przekaźnika, który jest aktywowany, gdy zapala się kontrolka neutralna.

Uważam, że to powinno zadziałać, aby uruchomić motocykl na biegu jałowym bez wciśniętego sprzęgła, albo nadal powinienem być w stanie uruchomić motocykl na biegu z wciśniętym sprzęgłem. Prawda?

Lol, jk. Myślę, że muszę podłączyć przewód za przełącznikiem rozrusznika do przekaźnika, który jest włączany przez kontrolkę neutralną. To wyjście następnie aktywuje drugi przekaźnik, który działa jako przełącznik sprzęgła. Uważam, że okablowanie w ten sposób pozwoli mi uruchomić silnik na biegu jałowym tylko za pomocą przycisku lub na dowolnym biegu ze wciśniętym sprzęgłem. Załączony schemat okablowania.
 
#23 ·
Bardzo łatwo jest po prostu zeszlifować wyłącznik na sprzęgle, więc jest on zawsze w pełnym wysunięciu.
Stary wątek, ale nie tak łatwy.

Twoje rozwiązanie jest takie samo jak połączenie przewodów razem. ECM zawsze myśli, że dźwignia sprzęgła jest zaciągnięta, więc neutralizuje osiągi silnika.
 
  • Like
Reactions: MadisonMotorsportUK
#26 ·
To zbędna część, podobnie jak wyłącznik stopki bocznej. Bezwartościowa, chyba że zapomnisz, że jesteś na biegu, gdy próbujesz uruchomić motocykl, wtedy może być warta sporo, jeśli uchroni cię przed upadkiem lub upuszczeniem motocykla.
 
#27 ·
Cóż, wiecie (bo dobrze mnie oceniliście! ;) ), że mój GSXR ma jakiś uszkodzony czujnik luzu, więc w ogóle nie odpala, chyba że podnóżek boczny jest podniesiony.

Trzeba na nim usiąść, żeby go uruchomić (albo na tylnej podpórce).

Szczerze mówiąc, podoba mi się to. Nigdy nie miałem problemu, a kiedy się zatrzymuję, nie muszę się bawić z dodatkowymi przyciskami, po prostu opuszczam podpórkę i silnik się zatrzymuje.

Przyzwyczaj się do uruchamiania motocykla tylko po to, żeby go uruchomić, a jestem pewien, że skończysz z wieloma upuszczonymi motocyklami.
 
#29 ·
Cóż, wiecie (bo mnie poprawiliście! ;) ), że mój GSXR ma jakiś uszkodzony przełącznik neutralny, więc w ogóle nie działa, chyba że podpórka boczna jest podniesiona.

Trzeba na nim usiąść, żeby go uruchomić (lub na tylnej podpórce).

Szczerze mówiąc, podoba mi się to. Nigdy nie miałem problemu, a kiedy się zatrzymuję, nie ma zabawy z dodatkowymi naciśnięciami przycisków, po prostu opuszczam podpórkę i silnik się zatrzymuje.

Przyzwyczaj się do uruchamiania motocykla i jestem pewien, że skończysz z wieloma upuszczonymi motocyklami.
Mój 893 'Blade jest taki. Nie uruchomi się z opuszczoną podpórką (lub bez wciśnięcia sprzęgła).
Możesz jednak opuścić podpórkę po uruchomieniu. Usiądź na motocyklu, wstań, wciśnij sprzęgło, naciśnij rozrusznik.

Najwyraźniej tak zaprojektowała je Honda.