Suzuki GSXR Forum banner

Różne rozmiary dysz w '89 750?

11K views 44 replies 3 participants last post by  Spyder13  
#1 ·
Moje gaźniki mają 2 dysze 112,5 i 2 inne. Nie wiem, jaki rozmiar mają pozostałe. Czy tak było w oryginale? Jeśli tak, to jaki rozmiar mają pozostałe? Dzięki!
 
#3 ·
Zrobili to fabrycznie dla płynniejszego przejścia i chłodzenia cylindrów. Mój '95 750 miał 115 i 117,5 w standardzie. Teraz jeżdżę na 117,5 na całej linii. Ponieważ POWINIENEŚ to sprawdzić, żeby się upewnić, obstawiałbym, że masz 112,5 i 115 w standardzie.
To zależy od tego, jakie modyfikacje zostały wprowadzone w motocyklu, jakie dysze będziesz musiał w nich umieścić. Zazwyczaj opuszczały fabrykę nieco ubogie ze względu na emisję spalin.

Czy nadal masz zamontowaną fabryczną skrzynię powietrzną?
Czy masz w niej standardowy filtr lub filtr K&N?
Czy ma aftermarketowy wydech lub tłumik?
Czy gaźniki mają regulowane iglice?
Odpowiedz mi na te pytania, a pomogę Ci zbliżyć się do ideału. Stamtąd możesz je dostroić.
 
#5 ·
Zgadza się. Niektóre rowery będą działać świetnie z rozłożonymi dyszami, inne będą wolały mieć takie same na całej długości. Zależy to znowu od tego, jakie modyfikacje zostały w nim wprowadzone.
 
#7 ·
Ok, rowery Cali były ustawione na uboższą mieszankę. Spróbowałbym 115-tek we wszystkich, z iglicą ustawioną na środkowym rowku. 2 i 1/4 obrotu na śrubach mieszanki. Zobacz, gdzie to cię zaprowadzi dla solidnej linii bazowej.
 
#9 ·
Obniż igły o jeden ząbek. Jeśli nadal wydaje się zbyt bogato, włóż 112,5 do wszystkich czterech gaźników i ustaw igły z powrotem na 3. ząbek. To proces, aby je wyregulować. Wygląda na to, że prawie skończyłeś.
 
#11 ·
Zacząłbym od opuszczenia iglicy o jeden rowek (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś). Jeśli mieszanka jest nadal zbyt bogata, zmniejsz rozmiar dyszy i podnieś iglicę z powrotem do środka i kontynuuj od tego momentu. Strojenie tych gaźników to proces. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi dla każdego motocykla.
 
#12 ·
Zgadzam się ze Spyderem, opuszczenie igieł jest dość łatwe i szybkie. Zmniejsz rozmiar dyszy, gdy zabraknie Ci zakresu regulacji w obecnej konfiguracji. Bez względu na to, jakie zmiany wprowadzisz - wprowadzaj tylko jedną zmianę na raz, a następnie przetestuj. Wprowadziłem kilka zmian na raz i tak się zgubiłem, że musiałem zresetować ustawienia i zacząć od nowa.
 
  • Like
Reactions: Spyder13
#14 ·
Opuszczenie iglicy odchudza średni zakres. Jeśli uważasz, że na samej górze jest za bogato, zmniejsz rozmiar dyszy we wszystkich czterech gaźnikach. Chyba mówiłeś, że masz tam teraz 115-tki? Zejdź do 112,5.
 
#15 ·
Wprowadziłem 112 dla wszystkich 4. Potem spróbowałem go wkręcić i prawdopodobnie nie wkręcał się powyżej 5k. Szacuję obroty, ponieważ mój obrotomierz nie działa. Nie bawiłem się igłami, ponieważ kiedyś wkręcał się normalnie kilka miesięcy temu, kiedy ostatnio się z nim bawiłem. Czy dysze główne i wolne są jedynymi rzeczami, które się zatykają, gdy stoi się przez miesiące?
 
#16 ·
Spyder może mnie poprawić, ale podejrzewam, że będziesz musiał podnieść iglice do 3. nacięcia. Uważam, że włączają się one, dostarczając paliwo przy takich obrotach. Występowanie tam "dziury" może oznaczać, że paliwa jest za mało.

Możesz sprawdzić, czy Twoje rurki emulsyjne nie są zatkane. Dostarczają one paliwo do otworu regulowanego przez iglice, jeśli dobrze rozumiem.

Dysze wolnych obrotów są najmniejsze i łatwo się zatykają. Jeśli silnik uruchamia się i pracuje na biegu jałowym, prawdopodobnie są drożne.
 
#17 ·
Więc wyciągałeś te gaźniki kilka razy i ich nie wyczyściłeś?

Ok, potrzebujemy dobrej linii bazowej. Pracujesz o wiele ciężej niż musisz. Wyciągnij je. Rozłóż je na części. Przeprowadź strunę gitarową przez KAŻDY otwór, który znajdziesz. SZCZEGÓLNIE wszystkie małe otwory w rurkach emulsyjnych. Kiedy je składasz, trzymaj się 112,5 (STOP). Używasz oryginalnych dysz Mikuni czy dysz Dynojet? To ważne, ponieważ mają zupełnie inny indeks rozmiarów.
 
#18 · (Edited)
Wskoczyłem na 3. miejsce od dołu. To są iglice 5-pozycyjne, swoją drogą. Wydaje się, że jest tak samo, ale tym razem wydaje się, że wydaje dźwięk "brrr" i się potyka, a następnie słabo wchodzi na obroty, a potem strzela z powrotem. Coś w tym stylu. Nie odświeżyłem strony przed opublikowaniem tego. Używam dysz Mikuni. Główne są fabrycznie nowe, 0 mil, a dysze wolnych obrotów zostały wyczyszczone. Emulsje nie.
 
#21 ·
Mówisz, że nie wyczyściłeś tych rurek emulsyjnych??? Ok, trochę tu skaczemy. Kiedy wyjmujesz te gaźniki (ponownie), musisz wszystko dokładnie wyczyścić. Każdy otwór, każdy otwór. Każdy maleńki otworek w tych gaźnikach ma swoje zadanie. Wszystkie muszą działać i przepływać. Podczas ponownego montażu ustaw iglice na 3. nacięcie. Ustaw śruby regulacji składu mieszanki na 2,5 obrotu od delikatnie osadzonych.

Powiedziałeś, że wymieniłeś dysze wolnych obrotów, czy są oryginalne? I żeby było jasne, podczas testowania masz pełną obudowę filtra powietrza założoną i zamkniętą z filtrem w środku? To nie jest jak w samochodzie, nie będzie działać poprawnie bez tego (chyba że jesteś do tego przystosowany) (co nie jesteś).
 
#25 ·
Więc przykleiłem taśmę na przepustnicy. Po rozgrzaniu lepiej wchodzi na obroty, ale strzela przy około 1/4 - 1/2. Nie kręciłem wyżej. Widziałem płomienie wydobywające się z tłumika podczas strzelania. Czy cewka po stronie kierowcy jest podłączona do 1 i 4? Tylko sprawdzam.