Suzuki GSXR Forum banner

Zawór wydechowy - zostawić czy usunąć?

26K views 21 replies 13 participants last post by  joshvp  
#1 ·
Cześć, właśnie usunąłem końcówkę rury OEM z katalizatorem i założyłem Leovince slipon. Jakieś przemyślenia na temat zaworu - niektórzy ludzie go usuwają lub mocują w pozycji otwartej. Dlaczego i czy warto? Jakie są tego wady i zalety? Jeżdżę 600, k7, tylko po ulicy, nie na torze
 
#2 ·
Dobre pytanie! Widziałem stwierdzenia, że zawór pomaga w niskim momencie obrotowym, ale tak naprawdę nie wiem... Wiem, że jest używany do spełniania norm emisji hałasu. Może być tak, że historia z niskim momentem obrotowym jest tylko po to... żeby sprzedać nam zawór. Z drugiej strony Yamaha była pionierem zaworu EXUP w latach 80-tych, dla... niskiego momentu obrotowego. Mam nadzieję, że ktoś ma ostateczną odpowiedź.
 
#3 ·
ja
Dobre pytanie! Widziałem stwierdzenia, że zawór pomaga w niskim momencie obrotowym, ale tak naprawdę nie wiem... Wiem, że jest używany do spełnienia norm emisji hałasu. Może być tak, że historia z niskim momentem obrotowym to tylko to... żeby sprzedać nam zawór. Z drugiej strony Yamaha była pionierem zaworu EXUP w latach 80-tych, dla... niskiego momentu obrotowego.
Mam nadzieję, że ktoś ma definitywną odpowiedź.
to tylko moja opinia - nie wierzę, że ten zawór ma tu pomóc - wierzę, że jest bardziej jak w zaworach kolektora dolotowego BMW - to wszystko z powodu tego zielonego gówna - które tylko szkodzi silnikowi, a nie pomaga, nic więcej!
 
#4 ·
Wyłączyłem swój w moim 600 z 2010 roku i usunąłem serwo. Różnica w osiągach była bardzo mała i nie zauważyłem żadnych wad. Myślę, że to było związane z emisją spalin, ale Suzuki twierdziło, że poprawia to osiągi na niskich obrotach. Jak mówiłem, nie zauważyłem różnicy - poza może nieco niższym dźwiękiem na biegu jałowym.
 
#5 ·
Wyłączyłem swój w moim 2010 600 i usunąłem serwo. Było bardzo niewiele różnicy w osiągach i nie zauważyłem żadnych wad. Myślę, że to było związane z emisją spalin, ale Suzuki twierdziło, że poprawia to osiągi na niskich obrotach. Jak mówiłem, nie zauważyłem żadnej różnicy - poza być może nieco niższym dźwiękiem na biegu jałowym.
Cóż, wszyscy musimy zrozumieć, że duzi producenci nie mogą po prostu powiedzieć - z powodu przepisów dotyczących emisji spalin obniżamy osiągi motocykla, dodając ten cholerny zawór, niestety :) :) :) więc po prostu wymyślili politycznie mądrą odpowiedź - "tak, musieliśmy to dodać, ponieważ pomaga to motocyklowi w niektórych rzadkich warunkach"
 
#6 ·
System EXCVA był aktywny i działał w moim motocyklu torowym, kiedy go dostałem. Kilka lat później zaczął klikać i wyrzucać kod, więc usunąłem całość i pociągnąłem za przewód, aby zatrzymać kod FI. Zero różnicy w wydajności.
 
#7 ·
System EXCVA było aktywne i działało w moim motocyklu torowym, kiedy go dostałem. Kilka lat później zaczęło klikać i wyrzucać kod, więc usunąłem całą rzecz i pociągnąłem za przewód, aby zatrzymać kod FI. Zero różnicy w wydajności.
Kocham szczerych, nie wypranych mózgów, "poprawnych politycznie" ludzi! Szacunek dla człowieka za szczere odpowiedzi! 100 punktów dla rv6john!!!
 
#9 ·
Kupiłem rower z otwartym zaworem, ponieważ serwo było zepsute. Kiedy naprawiłem serwo (tylko serwo i nic więcej), a system EXCV zaczął działać, obroty biegu jałowego wzrosły z 1350 do 1550. To jest obiektywne. Nie moja skromna opinia. Jestem więc pewien, że EXCV to skuteczny system podnoszenia niskich obrotów, a nie ekologiczna czy marketingowa opowieść.
 
#12 ·
  • Like
Reactions: Todd_Sails
#14 ·
Powrót, rewizja, - recesja, ucisk - wszystko to to samo, człowieku!

Cheech i Chong LOL
 
#16 ·
Przejdź do filmów na YouTube Brocks Performance, gdzie robi wiele filmów z hamowni na 2017 GSXR 1000 dotyczących zaworu wydechowego, zaworów kolektora i wielu innych rzeczy.

Dlaczego więc EXUP tam jest? Służy do kontrolowania powietrza przy niskich obrotach. Jeśli nie jedziesz szybko i nie korzystasz z Suzuki Ram Air Direct (SRAD), to nie wciągasz dużo powietrza, aby wytworzyć moc. EXUP pozostaje częściowo zamknięty przy niskich obrotach, aby zwiększyć prędkość powietrza, co wymaga również mniejszej ilości paliwa (w tym miejscu pomaga to w argumentacji dotyczącej emisji).

Kiedy usuniesz EXUP, odchudzasz motocykl i na stałe usuwasz prędkość spalin, co bez mapowania sprawi, że będzie się "wzbraniał" (jak szalony koń) lub straci moc.

Rezultatem na ulicy lub torze jest chudszy motocykl i chociaż chudy atomizuje bardziej wydajnie/spala się szybciej (chudy jest złośliwy), może być szkodliwy w dłuższej perspektywie (należy rozważyć flash ECU lub strojenie dynojet).
 
#18 ·
2012 gsxr 750 ustaw przewód siłownika zaworu do ecu, który pin lub kolor przewodu?
Kolor jest taki sam jak na drugim końcu.

A co powiesz na przedstawienie się najpierw? To tylko grzeczność.
 
#22 ·
Który przewód pociągnąłeś, aby zatrzymać światło f1 po usunięciu?
Wczoraj pociągnąłem przewód, był to 5. przewód od lewej na czarnym złączu do ecu, który był czarno-biały w 2009 roku. Co powodowało zapalenie się kontrolki fi z powodu usunięcia excva, ale po przecięciu przewodu, już nie dostaję kontrolki FI. Ale myślę, że są różne kolory przewodów dla różnych lat, więc chciałbyś sprawdzić swój.