Suzuki GSXR Forum banner

Zapłon bezkluczykowy nie działa bez ręcznego wprowadzania identyfikatora

13K views 8 replies 4 participants last post by  alex.prol.gonzalez  
#1 · (Edited)
Witajcie wszyscy i z góry dziękuję.

Dziś próbowałem włączyć mój GSX-R125 i z jakiegoś powodu niebieskie światło bezkluczykowego zapłonu nie włącza się, gdy naciskam klawisz raz, jak powinno, więc nie mogę przekręcić kluczyka. Mogę jednak włączyć mój motocykl, wprowadzając ręcznie kod mojego klucza, więc wspomniane światło i stacyjka działają, jak również sam przełącznik. Po uruchomieniu zapala się kontrolka silnika (i pozostaje włączona), a na desce rozdzielczej pojawia się również sygnał F I. Nie mam pojęcia, czy może to być spowodowane nierozpoznaniem komunikatora bezkluczykowego, problemem ze stacyjką, bezpiecznikiem... Komunikator ma baterie i właśnie zainstalowałem nową w motocyklu, myśląc, że to problem, ale bezskutecznie. Jakieś pomysły?

Zaledwie zeszłej nocy jeździłem nim i wszystko działało dobrze, chociaż miałem pilot do drzwi garażowych w tej samej kieszeni co komunikator bezkluczykowy. Instrukcja mówi, że to może powodować problemy, więc pomyślałem, że warto wspomnieć.

Próbowałem również z zapasowym kluczem (który nie powinien używać systemu bezkluczykowego?) i musiałem przejść przez proces ręczny.

Proces ręczny jest dość niewygodny (wygląda na to, że kradnę własny motocykl!), a dodatkowo planuję go sprzedać w najbliższej przyszłości, więc chciałbym to naprawić. Jeszcze raz dziękuję!
 
#2 ·
Aktualizacja: Włożyłem i wyjąłem kluczyk kilka razy, a także nacisnąłem przycisk na komunikatorze. Przełącznik działa teraz dobrze (nie ma potrzeby ręcznego wprowadzania identyfikatora), ale wciąż świeci się kontrolka Check Engine i FI na ekranie. Kod błędu to C42. Próbowałem wyczyścić kody, odłączając akumulator na kilka minut, ale wciąż się pojawia. Sprawdzę kable przełącznika zapłonu w najbliższych dniach, ponieważ wydaje się prawdopodobne, że może występować słabe połączenie lub problemy z wtyczką. Jeśli to nie zadziała, zabiorę go do warsztatu lub serwisu.
 
#3 ·
C42 dotyczy stacyjki FS.
Przepraszam, nie mam dla ciebie więcej, może niektórzy z guru tutaj wkrótce się odezwą, mam nadzieję?
 
  • Like
Reactions: boscodomingo
#4 ·
Aktualizacja #2: Dzisiaj kontrolka ze włącznika migała szybko i przez chwilę po wyłączeniu mojego roweru, co było oznaką niskiego poziomu naładowania baterii w komunikatorze. Wymieniłem wspomnianą baterię (CR2032) i voilà! Brak kontrolki Check Engine, brak kodu FI. Wszystko działa zgodnie z oczekiwaniami i nie mogę być szczęśliwszy.

Na szczęście to była taka głupia rzecz, ale moim zdaniem przesadzona ze strony Suzuki, żeby robić taki szum, co sprawiło, że pomyślałem, że coś znacznie gorszego dzieje się z doskonałym motocyklem! Mam nadzieję, że to może pomóc komuś innemu w przyszłości 👍🏻
 
#7 ·
Ahh, Dzięki za dobre zdjęcia, to zamek z pilotem, który mamy w samochodach od ponad 20 lat. To interesujące, jak działa blokada kierownicy? Elektroniczna? Oczywiście to nie powstrzyma trzech facetów przed podniesieniem twojego roweru i wrzuceniem go do ich pickupa.
 
#8 ·
Ahh, Dzięki za dobre zdjęcia, to zamek z pilotem, który mamy w samochodach od ponad 20 lat. To interesujące, jak działa blokada kierownicy? Elektroniczna? Oczywiście to nie powstrzyma trzech facetów przed podniesieniem twojego roweru i wrzuceniem go do ich pickupa.
Blokada kierownicy jest mechaniczna, jak przypuszczam. Po prostu przekręcasz stacyjkę do pozycji Lock po obróceniu kierownicy całkowicie w lewo. Nie można ruszyć kluczyka, chyba że komunikator jest w pobliżu, więc pozostaje w tej pozycji. Jak mówisz, nie powstrzyma to ludzi przed podniesieniem go i zabraniem, ale odstraszy większość drobnych złodziei